1403/02/07

.: آثار استاد رستگار

جدیدترین تالیفات مرتبط

در آستان نور

زیارتنامه و شرح حال حضرت سید علاء الدین حسین بن موسی کاظم (ع)




بوستان حکمت

صفات انسان خوب براساس کلام وحی






بر آستان جانان : زیارتنامه و شرح حال حضرت احمد بن موسی شاهچراغ(ع)

این کتاب شامل زیارتنامه حضرت احمد بن موسی مشهور به "شاهچراغ" برادر بزرگوار حضرت امام رضا (ع) می باشد که توسط محمد حسین رستگار تالیف و تدوین و به فارسی ترجمه شده است و علاوه بر آداب زیارت دارای شرح مختصری از شخصیت و زندگی نامه آن حضرت می باشد.




زیارت نامه و شرح حال شاهچراغ (ع)

این کتاب که در قطع جیبی و 52 صفحه تدوین شده است مشتمل بر دعای اذن دخول، ادعیه هایمناسب قرائت در حرمین شریف، زیارت نامه مختص حضرت شاه چراغ (ع)، زیارت نامه مختصر حضرت رسول اکرم (ص)، زیارت وارث، زیارت نامه حضرت علی اکبر (ع)، و دیگر شهدای کربلا، زیارت امام زمان (عج) زیارت نامه حضرت علی بن موسی الرضا (ع)، زیارت امین الله، دعای حضرت صاحب الامر (ع) می باشد. در بخش دیگر از کتاب شرح مختصری از زندگی حضرت شاهچراغ (ع) و نمونه هایی از کرامات ایشان و شرح مختصری از زندگی حضرت ید میر محمد بن موسی (ع) آمده است. این کتاب همچنین دارای صفحاتی ویژه آداب زیارت مراقد شریف بوده و نگاهی نیز به اقدامات انجام شده در حرمین مطهر نموده است. این مجموعه ارزشمند را آقای محمد حسین رستگار تهیه و تدوین نموده است.




ح‍ض‍رت‌ اح‍م‍دب‍ن‌ م‍وس‍ی‌ و م‍ح‍م‍دب‍ن‌ م‍وس‍ی‌(ع)

کتاب با مقدمه ای در قداست اماکن متبرکه و فلسفه زیارت آغاز می شود و سپس با ذکر آداب زیارت مراقد شریف، شرح حال مختصری از احمدبن موسی (ع) و حضرت سید میر موسی (ع) را نگاشته به نمونه هایی از کرامات ایشان اشاره می نماید. زندگی نامه دومین شهید محراب حضرت آیت الله دستغیب و مدایحی که پیرامون حضرت شاهچراغ (ع) و حضرت امیر احمد (ع) آمده است را ذکر می نماید. کتاب دارای دعاها و زیارت نامه هایی از جمله زیارت نامه حضرت شاهچراغ (ع)، اذن دخول، زیارت نامه مختصر حضرت رسول اکرم (ص)، زیارت وارث، زیارت نامه حضرت علی اکبر (ع)، زیارت امین الله و ... می باشد. این مجموعه همچنین مطالبی پیرامون فعالیت های ساختمانی، تأسیساتی، فرهنگی و .... مرتبط حرمین شریفین را در بر دارد. کتاب که توسط آقای محمد حسین رستگار تهیه و تدوین شد در قطع وزیری و در 56 صفحه به علاقه مندان عرضه شده است.

 

 




این شرح بی نهایت

محمدحسین رستگار یکی از نویسندگان پر کار شیرازی در دو حوزه فرهنگ و مذهب و چهره ای شاخص در عرصه های ورزش و ترجمه و سال ها از مدیران ارشد حرم مطهر حضرت سید میر احمد بن موسی شاهچراغ(ع) و سید میر محمدبن موسی(ع) و از ناشرین برتر در حوزه نشر آثار عرفانی و به حق از فارس پژوهان و شیرازنگاران عصر و زمانه ماست.




م‍ح‍ب‍ان‌ اه‍ل‍ب‍ی‍ت‌(ع‌)

شرح کرامات حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) و شفا یافتگان در این بارگاه ملکوتی موضوع این کتاب است. مجموعه پس از مطالبی پیرامون اهمیت توسل به اهل بیت (ع) و تاریخچه زیارت و آداب و فرهنگ آن به اهمیت و آداب دعا می پردازد و سپس شرح مختصری از زندگی نامه، احوال و شخصیت حضرت شاهچراغ (ع) را ذکر می نماید. این کتاب که توسط آقای محمد حسین رستگار تألیف و نگارش یافته رویدادهای معجزه گونه واقع شده در محضر حضرت حضرت شاه چراغ (ع) را با مدارک و مستندات تاریخی برشمرد و شرحیکوتاه از شفا یافتگان در این حرم شریف را بیان می نماید. در این تألیف که به قط وزری و در تعداد 156 صفحه ارائه شده با زندگی و چگونگی شفای بیت و چهار تن از متحمین شفای حضرت حق آشنا می شود.




راه میکده در سلوک الی الله

كتاب حاضر، در زمينه‌ي "عرفان" و "آداب طريقت"، با استناد به آيات و احاديث و اشعار اين عناوين را شامل مي‌شود: اهميت معرفت نفس، منازل سلوك و آداب آن، اخلاص در عبادت و طريق آن، يگانگي و توحيد ذات اقدس الهي، مفاتيح الغيب "اسماي الهي"، عشق و محبت، اهميت ذكر و ياد خدا، اهميت نماز، اهميت نوافل، اهميت قرآن و آداب آن، اهميت توسل به اهل بيت (ع)، و اهميت شيخ و استاد.




اماکن متبرکه و زیارتی شیراز

کتاب اماکن متبرکه و زیارتی شیراز(بارگاه اهل بیت علیهم السلام) تألیف نویسنده و پژوهشگر معاصر استاد محمدحسین رستگار یکی از مجموعه کتب شناخت و مطالعه حول محور شیراز سومین حرم اهل بیت(ع) و از جمله منابع شیراز پژوهی
است.




شیراز شهر عشق

در فصل اول كتاب، استان فارس از نظر جغرافيايي بررسي مي‌شود. در فصل دوم مطالبي درباره‌ شيراز، درج شده، سپس درباره‌ي فرهنگ و آداب، لهجه‌ي شيرازي، سوغات شيراز و زلزله‌ي شيراز سخن مي‌رود. اطلاعات فصل‌هاي بعدي در ارتباط با اين موضوعات است: "اماكن مذهبي، نقاط زيارتي"، "مساجد شيراز"، "مدارس شيراز"، "اقليت‌هاي مذهبي"، "عرفا، دانشمندان، شعرا و هنرمندان شيراز"، "جلوه‌هاي هنر در شيراز"، "آثار باستاني و ديدني شيراز"، "بازارهاي مهم شيراز"، "موزه‌هاي مهم شيراز"، "باغ‌هاي شيراز"، "گردشگاه‌هاي مهم اطراف شهر شيراز"، "بوستان‌ها و پارك‌هاي شيراز"، "مجموعه‌هاي ورزشي شيراز"، "مراكز فرهنگي"، "هتل‌ها"، "دانشگاه‌هاي شيراز"، "بيمارستان‌ها" و "ضرب المثل‌هاي متداول در بين مردم شيراز". گفتني است تصاويري از اماكن مذهبي، آرامگاه عرفا، بازار و اماكن ديگر در بين صفحات كتاب گنجانده شده است. 

 

 

 




آس‍ت‍ان‍ه‌ ح‍ض‍رت‌ س‍ی‍د ع‍لاءال‍دی‍ن‌ح‍س‍ی‍ن‌(ع)

کتاب در قطع وزیری و 112 صفحه توسط آقای محمد حسین رستگار نگارش و تدوین یافته است و در آن به شرح احوال و شخصیت حضرت حسین بن موسی الکاظم (ع) و دیگر امام زاده های شیراز می پردازد. در این مجموعه ضمن آشنایی خواننده با فرزندان حضرت امام موسی بن جعفر (ع) به چگونگی حضور حضرت حسین بن موسی (ع) در شیراز پرداخته و اطلاعات جامع و کاملی پیرامون مبنای بقعه متبرکه ایشان ارائه می نماید. صحن، ساعت، گنبد، گلدسته ها، ایوان، درب های ورودی، ضریح مطهر و توسعه اطراف حرم از مطالب این مجموعه است. نگارنده سپس سایر نقاط زیارتی و امام زادگان شیراز را معرفی نموده و درباره هر یک از آن والا مقام مطالبی را به رشته تحریر می آورد. کتاب دارای صفحاتی رنگی است که طی آن تصاویر از حرم شریف به دید علاقه مندان می رسد.




چون عشق جاري باش

زندگي زماني معنا مي يابد كه انسان راه ارتباط با ديگران را بداند و بتواند در مواقع لزوم از آن استفاده كند، اما اين مستلزم اين است كه ابتدا خود را بشكني و ذره اي باشي لطيف و مهربان تا بتواني به دلهاي ديگر راه پيدا كني. پس در وجود خدا حل خواهي شد و مطيع ذات باريتعالي مي گردي و هر چه او گفت كه جز نيكي و فراز از بديست گوش گيري و بدانها عمل كني. « چون عشق جاري باش، مهربان و با سخاوت، فروتن و بردبار، معصوم و با صداقت، آنگاه مي تواني عاشق باشي كه خدا را با تمام وجود دوست بداري و مطيع و فرمانبردار او گردي. به خاطر بسپار كه عاشق بودن يعني خدايي شدن و خدايي شدن يعني به شريعت او عمل نمودن.




دایرة المعارف سفر

کتاب «دایره المعارف سفر» که با جلد ضخیم و طراحی مناسب و چشم نواز صفحه آرایی شده است دارای تصاویر رنگی از جاذبه های جهانگردی ایران و نقشه راه های کشور است که می تواند بهترین هدیه برای مسافران و زائران باشند. محمد حسین رستگار مؤلف فرهیخته کتاب هر آنچه درباره سفر و گردشگری است با بهره گیری از منابع گوناگون و تحقیق میدانی جمع آوری و تدوین نموده است. در این مجموعه از هر سو که بنگرید اطلاعات مورد نیاز را فرا روی خود می بینید و در این کتاب می خوانید: راهنمای ایرانگردی، معرفی استان های کشور و مکان های دیدنی آنها، انواع سفر شیوه های سفر آداب سفر، ادعیه و مناجات های سفر معرفی پایگاه های اینترنتی گردشگری و رزرواسیون بلیط هواپیما، قطار و اتوبوس و صدها نکته مفید و خواندنی دیگر در مورد سفر و مسافر .




بارگاه نور

"کتاب بارگاه نور مجموعه کاملی است که می‌تواند علاقه‌مندان به آگاهی از سیر تحولات تاریخی و اجتماعی مرتبط با حضرت شاهچراغ(ع) را مستغنی نماید. این مجموعه که در دو گونه صحافی گالینگور و شمیز به بازار عرضه شده است. تحقیق، پژوهش و تألیف آقای محمدحسین رستگار است و دارای 282 صفحه است. کتاب دربرگیرنده شرح احوال و شخصیت حضرت، فضایل مادر ایشان، بیعت مردم مدینه با حضرت، عزیمت از مدینه به طوس، ورود به سرزمین فارس، شهادت، آشکارشدن مزار شریف، مناسبت نامیدن حضرت احمدبن‌موسی(ع) به «شاهچراغ» و زیارت‌نامه‌های مربوطه است.




زیارت عارفانه

حضرت احمدبن‌موسی شاهچراغ(ع) یکی از مفاخر بزرگ تاریخ اسلام محسوب می‌شوند و شخصیت و زندگانی ایشان از نکات برجسته و ویژه‌ای برخوردار است. حضرت احمدبن‌موسی(ع) برادر بزرگ امام‌رضا(ع)،اسوة تقوی و ولایت‌مداری است که مرقدپرفیضش درشیراز قرن‌هاست به هدایت‌شیفتگان اهلبیت مشغول‌می‌باشد. الطاف و مرحمت‌های‌حضرت‌شاهچراغ به زائرین حرم‌مطهرش و دوستداران غایب‌وحاضرش پیوسته‌ومدام است. حاجات‌‌ آنان را برآورده می‌سازد و مقاصدشان تأمین می‌فرماید. حرم‌مطهر، ملجاء و مأوای حاجتمندان است. وقتی اسباب از همه جا منقطع می‌گردد به این آقا پناه می‌برند. زمانی که به حرم مطهر مشرف می‌شوند بهجت و سرور سراپای وجودشان را دربر می‌گیرد و با لطافتی روحانی درحالی که نور امید در چشمانشان می‌درخشد حرم را ترک می‌کنند.




راز بندگی در سلوک الی الله

در راز بندگی شیوه های عبادت پروردگار و پالایش درون و تهذیب نفس بیان گردیده است . این کتاب راهنمای سالکان راه حق و رسیدن به مقام والای بندگی است . محمد حسین رستگار نویسنده کتاب با استعانت از آیات الهی راه رسیدن به بارگاه ملکوتی رب العالمین را بندگی خالص خداوند مهربان و عنایت به فرامین او می داند و می نویسد : سالک آنگاه که عاشق محبوب خویش گردید و ذوق وصال یار جان و تنش را شعله ور ساخت شیدای دوست می شود و در این شیدایی هرچه سالک تشنه تر و آزمند تر باشد ، محبت خدا و دیدار محبوب در دلش گسترده تر می شود و این ---- او را به چشمه های نورانی محبت رهنمون خواهد شد تا آنجا که شایسته بندگی الهی خواهد شد و از تاریک خانه تن به وادی نور و سرور خواهد رسید .




حكايت مهر

 

در اين كتاب شرح حال و محل قبر امامزادگان و بزرگان مدفون در شيراز هم‌چون شاهچراغ بيان گرديده؛ ضمن آن كه شرح حال مختصري از ايشان نيز بازگو شده است. افزون بر اين، در كتاب اشعاري در توصيف اين اشخاص و مقبره‌ي آن‌ها به همراه اشعار به كار رفته در قسمت‌هاي مختلف اين مكان‌ها نظير درب ورودي، درب ضريح، و دور ضريح درج گرديده است.




شاهچراغ

کتاب ارزشمند "شاهچراغ" اثری نفیس در حوزه شناخت شخصیت با کرامت سید السادات الاعاظم احمدبن موسی الکاظم و برادر بزرگوارش محمد بن موسی می باشد که در سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی به نگارش رسیده است. این اثر پر بها که از نقطه نظر محتوا و کیفیت کاغذ و جلد و جذابیت تصاویر،هنرمندانه طراحی شده است به معرفی بخش های مختلف آستان مقدس این امام زادگان پرداخته و اطلاعات جامعی از تاریخچه بنای این آرامگاه در اختیار زائرین قرار می دهد و منبعی مهم برای گردشگران خارجی و ایرانی است.




وقف، ميراث جاويدان

 

"کتاب نفیس ""وقف، میراث جاویدان"" اثری است ماندگار در شرح موقوفات آستان های مبارک حضرت احمدبن موسی شاهچراغ، محمدبن موسی، حسین بن موسی، علی بن حمزه و دیگر بقاع متبرکه استان فارس. 

این کتاب که با تصاویر زیبا و ناب از حرم های مطهر به زیور طبع آراسته گردیده، علاوه بر تعریف وقف و تاریخچه آن در ایران و فارس به اثرات نیکوی وقف پرداخته است و شامل اسناد و مدارک وقف نامه ها، فهرست موقوفات، اسامی و نیات واقفین در مصارف درآمد حاصله از موقوفات امامزادگان فارس می باشد. "




البدر المنیر

موضوع اين کتاب که به زبان عربی است، معرفي شخصيت احمد بن موسي ـ شاهچراغ(ع) ـ و سيدامير محمد بن موسي(ع) و شرح معماري آستان مبارک ايشان است. کتاب حاضر، تلاشي است در بيان سرگذشت و معرفي شخصيت دو امامزاده عظيم‌الشأن يعني «حضرت احمد بن موسي شاهچراغ(ع)» و «حضرت اميرمحمدبن موسي(ع)». همچنين بخش‌هايي از کتاب، به تشريح شيوه معماري و ساختمان حرم‌هاي مطهر دو امامزاده ياد شده اختصاص يافته است.قصیده ای شیوا به زبان عربی در وصف حضرت شاهچراغ بر زیبایی کتاب افزوده است.




Palace of light‏‫‭‭

موضوع اين کتاب که به زبان انگلیسی است، معرفي شخصيت احمد بن موسي ـ شاهچراغ(ع) ـ و سيدامير محمد بن موسي(ع) و شرح معماري آستان مبارک ايشان است. کتاب حاضر، تلاشي است در بيان سرگذشت و معرفي شخصيت دو امامزاده عظيم‌الشأن يعني «حضرت احمد بن موسي شاهچراغ(ع)» و «حضرت اميرمحمدبن موسي(ع)». همچنين بخش‌هايي از کتاب، به تشريح شيوه معماري و ساختمان حرم‌هاي مطهر دو امامزاده ياد شده اختصاص يافته است.

 




تجلي‌گاه نور

موضوع اين کتاب، معرفي شخصيت احمد بن موسي ـ شاهچراغ(ع) ـ و سيدامير محمد بن موسي(ع) و شرح معماري آستان مبارک ايشان است. کتاب حاضر، تلاشي است در بيان سرگذشت و معرفي شخصيت دو امامزاده عظيم‌الشأن يعني «حضرت احمد بن موسي شاهچراغ(ع)» و «حضرت اميرمحمدبن موسي(ع)». همچنين بخش‌هايي از کتاب، به تشريح شيوه معماري و ساختمان حرم‌هاي مطهر دو امامزاده ياد شده اختصاص يافته است.




گلستان معرفت

موضوع اين کتاب، گفتارهايي درباره راه و رسم زندگي و راهنمايي‌هايي درباره مواجهه با سختي‌هاي زندگي با بهره‌گيري از جنبه‌هاي تربيتي قرآن است. نگارنده بعد از توضيح درباره لزوم اميد و جايگاه اميدواري در زندگي به بررسي اين مفهوم در قرآن مي‌پردازد. سپس صفات انسان‌هاي بانشاط و شادمان را از ديدگاه قرآن و ائمه بازگو نموده، راه‌هاي رسيدن به نشاط روحي و معنوي را ذکر مي‌کند. در این کتاب همچنين مطالبي درباره شيوه‌هاي صحيح رفتار و گفتار با افراد ديگر و ارتباطات اجتماعي و ويژگي‌هاي مثبت اخلاقي که هر فرد بايد در زندگي شخصي خود کسب کند و براساس آنها راه و رسم زندگي خود را ترسيم کند بازنمايي شده است. این کتاب با هدف ارائه الگوهاي قرآني و ديني درباره اخلاق و رفتار تهيه و تدوين شده است.




حدیث عشق

 کتاب حاضر بیانات ارزشمند عارف بزرگواری است که خود در راه وصال محبوب سوخته عشق است و گفتارش جذبه و راهنمایی برای دلدادگانی که در وادی‌عشق حیران گشته و مشتاق لقای محبوب‌اند.  تشنگانی که برای رسیدن به سرچشمه کمال، عشق را چاره‌ساز خود یافته و بسوی آن شتافته‌اند. 

هرکجا آن شاخ نرگس بشکفد گلرخانش دیده نرگسدان کنند

هرچند راه عشق را کرانه نیست و محبوب بی‌همتا هر لحظه در تجلی تازه‌ای است «كُلَّ يَوْمٍ هُوَ في‏ شَأْن »  

داستان عشق را پایان کجاست       عشق خود از ابتدا تا انتهـاست




زیارتنامه حضرت سید امیرمحمد بن موسی (ع)

این کتاب شامل زیارتنامه حضرت محمد بن موسی مشهور به "محمد عابد" برادر بزرگوارحضرت امام رضا (ع) و حضرت شاهچراغ (ع) است که توسط محمد حسین رستگار تالیف و تدوین و به فارسی ترجمه شده است و علاوه بر آداب زیارت دارای شرح مختصری از شخصیت و زندگی نامه آن حضرت می باشد و همچنین شرح حال شهید محراب آیت الله سید عبدالحسین دستغیب که در جوار این حرم مطهر مدفون است ضمینه این کتاب می باشد.






Page 1 of 1

عید سعید «قربان»، جشن «تقرب» عاشقان حق مبارک
عید سعید «قربان»، جشن «تقرب» عاشقان حق مبارک
[اطلاعات بیشتر]
 عید سعید «قربان»، جشن «تقرب» عاشقان حق مبارک
 به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «حدیث عشق» به کوشش محمدحسین رستگار از سوی انتشارات آثار ماندگار در شیراز به بازار نشر آمد.
 سال روز پیوند مظهر احسان و جود با دردانه زیور عالم یاس آل محمد صلی الله علیه و آله مبارک باد . . .
 شهادت مظهر جود و سخا و علم و معرفت، امام جواد(ع) تسليت و تعزيت باد⚫️⚫️
 ولادت هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، آقا امام رضا علیه اسلام مبارکباد
جدیدترین تالیفات
اشتراک خبرنامه

آدرس ایمیل شما:


 

کلیه‌ حقوق‌ مادی‌ و معنوی‌ این‌ سامانه متعلق به استاد محمد حسین رستگار می باشد

©2014 HRastegar.ir 

 
.: طراح سایت : www.KSPgroup.ir :.